Page 1 of 2 12 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: dead battery or more?

  1. #1

    dead battery or more?

    So i noticed earlier in the day that the battery light came on, and the lights were a bit dimmer than usual.. and the contrast on my HU was a little off. I drove around assuming that i just left a light on in the car, and it drained the battery. like 5min of driving, the car's electronics were back to the same.

    at like 4am, i left the casino... same shit, battery light's on. I drove a bit, not getting better... by lik3 4:20am, i was unable to get WOT and everything was just MAD fuckin' up. WBo2 was messed, HU died out, fuel was all fucked (constantly lean) and finally the car stalled out.

    the only lights i got on the dash were the battery light, and a flashing airbag sensor light (wtf?) I have a CEL 24/7, and no code reader - so i might have thrown one of those, but i can't tell for 2 weeks (until my guy with the OBD2 reader comes back from France)

    I got a boost from my first stall... drove like shit for 1mile and stalled out.
    I'm assuming my MPI tuner's maps are all reset, not that boosting was even an option... but that would explain the CRAPPY idle and constant stalling. I'm going to bed now at 6am (up at 1pm?) and i'll reload the map onto the car, cuz there's power in the car, but just can't turn over the engine. (lights go dim after i try to start car)
    note: the MPI has been working flawlessly for 2 months, and nothing's been done to the car in the past few weeks.

    Anybody got any input?

  2. #2
    "Sweet Jesus Thats Loud!" BRIAN MP5T's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Ottawa Ontario
    Blog Entries
    1
    Probably Battery..

    CNCT BRTZ...

    A Battery isnt supposed to go dead unless it's a Deep Cycle...

    It's hard on the alternator as well, you might have Pooched both..

    Get a multi meter and look at the volts..

  3. #3
    I have one of the Subzero batteries from PartSource... i think it's deep cycle.

    i don't want a dead effin' alternator.. i'm broke enough.

  4. #4
    "Sweet Jesus Thats Loud!" BRIAN MP5T's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Ottawa Ontario
    Blog Entries
    1
    Alternator = $100.00

    1 Hr Work.. Relax Guy..

  5. #5
    cheapest in town is $137... but thekid might have one.. ive just had a whack of bad luck recently... this is just getting irritating

  6. #6
    protege wrench turner
    Join Date
    Jan 2006
    Location
    Grayslake, Il
    my vote would also be on the alternator

  7. #7
    do they make a beefier alternator?

    I'm gonna have to buy an optima yellow top, now.. i've got way too many gadgets running.

  8. #8
    "Sweet Jesus Thats Loud!" BRIAN MP5T's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Ottawa Ontario
    Blog Entries
    1
    No Need..

  9. #9
    for the yellow top?
    i'm running a whack of gadgets... and i'm only gonna be running more - so i'm probably better off with a bigger battery... the cheap ctc deep cycle won't cut it.

  10. #10
    "Sweet Jesus Thats Loud!" BRIAN MP5T's Avatar
    Join Date
    Nov 2007
    Location
    Ottawa Ontario
    Blog Entries
    1
    No need ref the alternator.. The Yellow is money in the bank..

Page 1 of 2 12 LastLast

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •